Er hebben maar liefst 2,4 miljoen Nederlanders meegedaan aan de derde editie van de Nationale Week Zonder Vlees (9 t/m 15 maart 2020). Dit is 14% van de Nederlandse bevolking en een significante toename ten opzichte van vorig jaar, toen deed 11% van de Nederlanders mee aan de Week Zonder Vlees. Deze brede deelname is ook opgemerkt in de supermarkten, waar 200,4% meer vleesvervangers werden verkocht ten opzichte van een gemiddelde week.
Campagne met impact
De jaarlijks terugkerende Week Zonder Vlees is in Nederland een bekend begrip. Dat is terug te zien in de cijfers. Maar liefst 46% van de Nederlanders geeft aan de Week Zonder Vlees campagne te hebben gezien. Bovendien heeft 14% van de Nederlanders daadwerkelijk meegedaan aan de Week Zonder Vlees.
Er hebben dit jaar niet alleen meer Nederlanders meegedaan aan de Nationale Week Zonder Vlees dan vorig jaar, ze nemen hun deelname ook serieuzer. Dit jaar hebben deelnemers aan de Week Zonder Vlees gemiddeld 4,7 dagen geen vlees gegeten, terwijl het gemiddelde vorig jaar op 3,9 dagen lag1. Samen bespaarden zij een equivalent van 207 savanneolifanten aan dierenvlees (1.240.800 kg), een equivalent van 18.185 dagen non-stop douchen (209.484.714 liter water) en 3.056 rondjes om de aarde aan CO2-uitstoot.
Verkoop in supermarkten
Ook de Nederlandse supermarkten hebben de impact van de Week Zonder Vlees gemerkt. Cijfers van onderzoeksbureau IRi tonen aan dat de hoeveelheid vleesvervangers verkocht tijdens de week met 200,4% gestegen is ten opzichte van een gemiddelde week. Tijdens de Week Zonder Vlees 2019 was de hoeveelheid vleesvervangers met 180,3% gestegen ten opzichte van gemiddelde week. De Week Zonder Vlees maakt zo een steeds groter verschil.
Lange termijn impact
Het doel van de Nationale Week Zonder Vlees is om mensen te laten zien hoe lekker en gemakkelijk het kan zijn om vegetarisch te eten. Door het een week te proberen, ontdek je nieuwe recepten en vegetarische producten, waardoor het gemakkelijker wordt om structureel minder vlees te eten. Dat doel wordt behaald. Maar liefst driekwart (74%) van de Nederlanders die meededen aan de Nationale Week Zonder Vlees heeft de intentie om ook na de week minder vlees te blijven eten1. Zo is het verschil dat deze deelnemers op de lange termijn samen maken enorm groot!
2,4 deelnemers aan de Week zonder Vlees
Welke evenementen mogen we zeker niet missen?
- plantpraat
- Site Admin
- Berichten: 21
- Lid geworden op: di mar 03, 2020 2:14 pm
2,4 deelnemers aan de Week zonder Vlees
Berichtdoor plantpraat » ma apr 20, 2020 9:55 am
Beheerder Plantpraat.nl
Plantpraat.nl is een initiatief van Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor vleesvervangers - www.plantaardig.org
Plantpraat.nl is een initiatief van Cookin' BV - www.cookin.nl
Het weblog voor vleesvervangers - www.plantaardig.org
Re: 2,4 deelnemers aan de Week zonder Vlees
Berichtdoor Erik72 » ma apr 20, 2020 9:57 am
Dit jaar voor het eerst deelgenomen en zeker voor herhaling vatbaar! Met het aanbod van supermarkten is ht nu steeds makkelijker om vlees te skippen.
Ga naar
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 34 gasten
Onze partners
Zonder partners zou deze website niet bestaan, wij zijn dan ook trots om ze hier te presenteren..
Bevriende websites:
Webconcept ontwikkeling
Mountainbike clinic
Fiets blog
Hardloop blog
Thuisbarista of koffiegek?
Partner worden of links ruilen? Klik hier >
Plantpraat.nl is een initaitief van Cookin' BV
Bevriende websites:
Webconcept ontwikkeling
Mountainbike clinic
Fiets blog
Hardloop blog
Thuisbarista of koffiegek?
Partner worden of links ruilen? Klik hier >
Plantpraat.nl is een initaitief van Cookin' BV
- Alle tijden zijn UTC
- Omhoog
- Verwijder cookies
Plantpraat.nl is een concept van Cookin' B.V.
Deze website is een onderdeel van Cookin’ Concepts en is dé online plek voor vegans, vegetariers en flexitariers. Hier vind je antwoord op al je vragen, vleesvervangers, plantaardige recepten, lees je interessante reviews en hoor je het laatste nieuws.
Links.
Informatie.
Powered by phpBB ® | phpBB3 theme by KomiDesign